Fantastická zvířata a kde je najít

Recenze na filmy si psát netroufnu. V této sféře se moc nepohybuji, a popravdě ani netuším, co by správná filmová recenze měla obsahovat.  Ve svém volném čase (a že ho bohužel není moc) raději vezmu do ruky kvalitní knihu, než abych shlédla nějaký film. Tento článek jsem prostě musela napsat. Berte to prosím jako můj názor, jak se mi film líbil. Ne jako nějakou recenzi.





Newt Scamander přichází do New Yorku se svým záhadným kufříkem, ve kterém se nachází obrovská sbírka vzácných magických tvorů z jeho cest kolem světa. Co se může stát, když se nadaný britský kouzelník vydá do Ameriky a jeho zvířata (některá i trochu nebezpečná) uniknou z kufříku?(Freeman Ent.)

Film Fantastická zvířata a kde je najít jsem si jako správný potterhead nemohla nechat ujít. Koupila jsem si lístky na půlnoční premiéru víc jak týden předem. Myslela jsem si, že bude během chvíle vyprodáno. Ale nebylo ani zdaleka. To byla první věc, která mě překvapila. 

Do kina jsem šla bez jakéhokoliv očekávání. Nebyla jsem vůbec natěšená, protože jsem měla menší obavy, že film bude katastrofa a dopadne podobně jako Prokleté dítě. Jediná věc, na kterou jsem se dost těšila, byla atmosféra fanoušků Harryho Pottera. Bohužel, nic takového se také nekonalo. Byla jsem jediný ,,blázen" a to jsem to ani moc nepřeháněla. Žádný dalši potterhead, jaké to zklamání. Sál byl poloprázdný.

Poté, co jsme přežili půl hodinu reklam a trailerů, začal film. Hned v úvodu zahrála úvodní znělka z Harryho. To muselo každého přepnout do nostalgické nálady. Asi tu nebudu rozebírat každou scénu zvlášť. Celou dobu trvání filmu jsem seděla s div ne otevřenou pusou. Ta atmosféra byla skvělá, návrat zpět do světa kouzelníků. Mělo to své kouzlo. Líbilo se mi porovnání Anglické a Americké kouzelnické společnosti. Děj se odehrával ve, pro kouzelníky, velmi rizikové době.

Určitě si myslím, že hodně filmu pomohl fakt, že nemá knižní předlohu. Kniha Fantastická zvířata a kde je najít se nedá počítat, protože nemá žádný příběh a je to vlastně jen seznam popsaných tvorů, který napsal právě hlavní hrdina filmu, Newt Scamander. (Nebo také Mlok, jak chcete. Mně víc sednul Newt.) Teď musím vyzdvihnout jednoho herce, stejně asi jako polovina diváků ženského pohlaví. Ano, je to Mlok, kterého zahrál Eddie Redmayne. Ten herec je boží! (Né, vůbec jsem se nezamilovala :D). Mám ráda jeho příjemný hlas a ty grimasy, co tam házel (oo Merline!). Zajímavé je, že holky se pod jeho výrazy div neroztékaly, ale pánskou část to nechávalo chladnou. Ještě musím dodat, že to není jediný film, který jsem s Eddiem viděla. Konkrétně ho znám ještě z filmu Teorie všeho, kde se role Stephena Hawkinga zhostil bravurně. Jako postavu jsem si nejméně oblíbila Tinu, nebyla mi sympatická. Naopak Jacob byl skvělý. Ze zvířat byli boží asi všichni, od hrabáka až po Větvíka.


Přišlo mi, že film nebyl tak propracovaný jako Harry Potter, např. skřeti vypadali jinak atd. To by byla asi jediná věc, která by se dala vytknout.
S filmem jsem byla nad míru spokojená, a když jsem vycházela ze sálu, měla jsem nutkání otočit se na patě a jít se na to podívat znova a znova a znova. Domů jsem přijela okolo 3 hodiny ráno a bylo ve mně tolik dojmů a emocí, že jsem ještě dlouho nemohla usnou. Za mě to bylo naprosto fantastické, geniální, vtipné a film rozhodně nedělá Harrymu ostudu. Fantastická zvířata vřele doporučuji a pokud máte rádi kouzelnický svět, tak určitě zamiřte do kina a nebudete litovat. Myslím si, že to je nejlepší dárek, co nám J. K. Rowling mohla dát.

Ještě na závěr bych chtěla dodat, že příběh Newta se odehrává cca 70 let před příběhem Harryho Pottera. Už jsem se setkala s tím, že si někdo myslel, že to bylo po. Tak jen pro upřesnění. ;)

Hodnocení: *****




Komentáře

Oblíbené příspěvky