Šťastně až navěky aneb to nejlepší na konec?

Letos v srpnu vyšla další kniha od spisovatelky Kiery Cass. Kniha Šťastně až navěky obsahuje povídky, které provází celou sérii Selekce. A jak se mi kniha líbila? To se dozvíte o kus níže.




Kniha povídek ze světa Selekce. Než se America přihlásila do Selekce, jiná žena musela projít touto soutěží, aby se stala královnou. Aspen nikdy nevěřil, že se vymaní z chudoby, která provázela všechny příslušníky jeho kasty. Avšak poté, co se stane strážcem, dokáže, že kasty nemusí určovat lidskou budoucnost. Marlee Tamesová se přihlásila do Selekce a prince Maxona zbožňovala, ale nikdy by si nepřipustila, že se může zamilovat i do někoho jiného. Princ si nikdy nemohl vybrat, co bude dělat – o všem rozhodoval jeho otec, ale nyní nastal okamžik, kdy vše musí vzít pevně do svých rukou.

Sbírka povídek ze světa Selekce, v níž se hlavními postavami stávají princ Maxon, strážce Aspen, účastnice selekce Marlee nebo současná královna. Titul navíc obsahuje bonusové scény, epilog a ilustrace.

Kniha je obsáhlejší než předešlé díly. Obálka je stejně úžasná jako u celé série. Já ten design obálek prostě miluju. V poličce to prostě musí vypadat skvěla, i kdyby se měla každou chvíli rozpadnout (ta
police :D). Kniha obsahuje pár ilustrací uvnitř,což je takové milé zpestření.


Kniha se dělí na čtyři hlavní povídky (Královna, Princ, Strážce a Miláček) a na kratší povídky (Druhé výročí, Komorná, Z pohledu Celesty). Na konci je popsán následující život tří dívek po Selekci. Na začátku každé hlavní povídky je úvodní slovo spisovatelky. Popisuje v něm, co si sama o postavě myslí, a jak jí ztvárnila. Povídky jsou smysluplně seřazeny podle toho, jak protínají děj hlavní série. Je opravdu super, že si tím dala Kiera záležet. Povídky dávají smysl a zapadají do příběhu jako kousky puzzle. Není to nic extra ani nic šokujícího, ale poznáte i jiné okolnosti, různé úhly pohledu než ten Američin. Občas jsem měla tendenci očekávat, že se příběh bude odvíjet jejím směrem, jak jsem byla zvyklá. Musela jsem si uvědomit, že tady jsou jiné hlavní postavy.
Jaká povídka se mi líbila nejvíce? To vám nedovedu říct. Všechny byly pro mě skvělé. U některých jsem se rozplývala, u jiných mi zase bylo trochu líto, jak to dopadlo. Určitě bylo zajímavé podívat se na Selekci z pohledu mladé Amberly, nebo zjistit, jak vznikly vztahy mezi Marlee a Carterem nebo mezi Aspenem a Lucy. Překvapivě jsem si oblíbila i povídku o Aspenovi, přestože jsem ho v Selekci moc nemusela.
Dá se říct, že kniha vnáší takový nádech reality do svého příběhu.


Na závěr mého krátkého článku musím říct, že pro mě je kniha dokonalá. Pro milovníky Selekce musthave ve své knihovně. Ani mě nenapadá, co by se jí dalo vytknout. Stejně jako všechny předešlé díly, mě absolutně pohltila.

Hodnocení: *****

Komentáře

Oblíbené příspěvky